اصلی همکاری دستگیری قاتل سریالی اخبار حوادث

اصلی: همکاری دستگیری قاتل سریالی اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

شاید بتوان گفت حدود 10سال پیش بیشترین گلایه مادران از فرزندان ارزش این بود که دخترم یا پسرم از کامپیوترش جدا نمی شود. پرسش این مادران این بود که مگر اینترنت چه

خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

عبارات مهم : تلگرام

شاید بتوان گفت حدود 10سال پیش بیشترین گلایه مادران از فرزندان ارزش این بود که دخترم یا پسرم از کامپیوترش جدا نمی شود. پرسش این مادران این بود که مگر اینترنت چه دارد که می تواند این همه آنها را سرگرم کند؟ «اعتیاد» هم برچسبی بود که به خیلی از ما زده شد؛ «اعتیاد به اینترنت». حالا ولی با توجه به بیانات مشاور امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات که گفته «زنان منزل دار بیشترین استفاده کنندگان از اینترنت در کشور هستند.» آنها پاسخ به پرسش اوج را دریافته اند.

خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

٧٢درصد بانوان از گوشی استفاده می کنند و ۴٨درصد از بازدیدکنندگان اینترنت نیز بانوان هستند؛ این آماری است که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است هست. این آمار درحالی است که سال گذشته نیز این وزارتخانه در کانال رسمی خبر رسان تلگرام خود نتیجه های یک نظرسنجی را انتشار داده است که مرکز افکارسنجی دانشجویان کشور عزیزمان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی انجام داده بود. طبق این نظرسنجی، زنان منزل دار ایرانی فعال ترین اعضای اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … هستند. این نظرسنجی در ۳۱ استان کشور و با نمونه ۴۴۰۰نفر با عنوان «بررسی نظر شهروندان ایرانی در مورد شبکه های اجتماعی» انجام شده است هست. یکی از نکات قابل توجه در این بررسی این است که افراد متاهل زیاد از افراد مجرد عضو اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مجازی هستند، همچنین زنان منزل دار در کنار دانشجویان و دانش آموزان بیشترین بازدیدکنندگان شبکه مجازی مجازی هستند. طبق این نظرسنجی، بیشترین سهم استفاده از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مجازی در کشور با سهم ۲۸.۲درصدی متعلق به زنان منزل دار است.

حالا مدیرکل امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه ترین بیانات خود می گوید: «در کل دنیا بانوان از اینترنت زیاد جهت فعالیت های اجتماعی و سرگرمی استفاده می کنند و مردان زیاد از شبکه های اقتصادی. همچنین بانوان منزل دار در کشور عزیزمان ایران بیشترین مخاطبان اینترنت را تشکیل می دهند.» به گفته سودابه رادفر، «بانوان زیاد در فیس بوک، خبر رسان تلگرام و اینستاگرام فعالیت می کنند، مردان هم در دنیا زیاد از شبکه های اقتصادی استفاده می کنند.»

شاید بتوان گفت حدود 10سال پیش بیشترین گلایه مادران از فرزندان ارزش این بود که دخترم یا پسرم از کامپیوترش جدا نمی شود. پرسش این مادران این بود که مگر اینترنت چه

صحبت های این مقام مسئول درحالی است که جهت بازتر کردن این عنوان و اینکه زنان منزل دار زیاد در اینترنت به دنبال چه مباحثی هستند با چندینه نفر از زنان منزل دار گفت وگو کردیم. «مهسا» یکی از این شهروندان هست. او که با 34سال سن 6سالی است که منزل دار هست، به «ابتکار» می گوید: «حدود یک ساعت در روز از خبر رسان تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنم، مطالب مورد علاقه من عرفان و ادبیات هست. در گروه های خانوادگی فعالیت نمی کنم ولی با اعضای درجه یک چت می کنم مخصوصا با کسانی که از آنها دور هستم.» به عقیده او، «همین که اینترنت باعث شده است راحت تر با عزیزانم ارتباط مداوم داشته باشم حس خوبی پیدا می کنم جهت همین گاهی شاید زیاد از حد معمول از این امکان در طول روز استفاده کنم.»

با ورود به اینترنت حس بهتری دارم

«فاطمه» مادربزرگ 57ساله ای است که در این باره به «ابتکار» می گوید: «از صبح تا شب مابین کارهای منزل از اینترنت استفاده می کنم زیاد هم به دنبال مطالب خانوادگی جهت اصلاح روابط هستم البته از طریق خبر رسان تلگرام مطالب دینی و کمی هم طنز می خوانم. البته با خانواده ودوستان هم چت می کنم و از حال همه از این طریق با خبر می شوم.» این شهروند در توضیح زیاد می گوید: «من از هنگامی که از اینترنت استفاده می کنم حس بهتری دارم چراکه به اطلاعاتم اضافه شده است البته اعتقاد دارم باید از هر چیزی درست، به اندازه و به وقت خودش استفاده شود.»

«سارا» هم دیگر زن منزل داری است که 32ساله است و او در این زمینه به «ابتکار» توضیح می دهد: «حدود 2ساعت از وقتم را در طول شبانه روز در اینترنت می گذرانم. از خبر رسان تلگرام و اینستاگرام زیاد اخبار، مطالب پزشکی، طنز و سرگرمی استفاده می کنم. در گروه های خانوادگی خیلی فعالیتی ندارم فقط خبر های جالب را جهت خانواده و دوستان می فرستم.»

خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

کمتر به سراغ گروه های فامیلی می روم

دیگر شهروندی که هم منزل دار است و هم یکی از بازدیدکنندگان اینترنت «مریم» نام دارد. او در این باره به «ابتکار» می گوید: «از شبکه اجتماعی خبر رسان تلگرام زیاد از بقیه استفاده می کنم. در چند گروه مربوط به علوم سیاسی که حوزه مورد علاقه من است عضو هستم و هر لحظه اخبار آنها را رصد می کنم، همینطور خبرگزاری ها را از طریق این شبکه اجتماعی دنبال می کنم و کمتر به سراغ گروه های دوستانه و فامیلی می روم، البته با وجود یک کودک واقعا وقتش را هم ندارم.»

شاید بتوان گفت حدود 10سال پیش بیشترین گلایه مادران از فرزندان ارزش این بود که دخترم یا پسرم از کامپیوترش جدا نمی شود. پرسش این مادران این بود که مگر اینترنت چه

برخلاف همه این شهروندان، «محبوبه» زن منزل داری است که با 53سال سن، تمایلی به استفاده از اینترنت ندارد. او به «ابتکار» می گوید: «اگرچه فرزندانم خبر رسان تلگرام را در تلفن همراهم راه اندازی کرده اند ولی دیر به دیر از آن استفاده می کنم. در واقع، از فعالیت در اینترنت از حوصله من خارج است هرچند می دانم می تواند در ارتباط زیاد من با فرزندان و اقوامممفید باشد.»

ایجاد فضای کسب و کار

همه این بیانات درحالی است که آنطور که مدیرکل امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته «تلاش شده است تا زنان جهت فضای کسب و کار از اینترنت هم استفاده کنند چراکه بانوان زیاد در اینترنت که پایه آنها سرگرمی و تفریحی هست، شرکت داشته اند.»

خانه دارهای گوشی تلفن همراه به دست

به گفته رادفر، «سند راهبردی زنان در وزارت ارتباطات به منظور توان افزایی بانوان در بخش فناوری واطلاعات تدوین شده است است که یکی از شاخصه های آن توسعه پایدار و متوازن است تا بانوان بتوانند به توانمندی های خود برسند. به عبارت دیگر، نشانه امور بانوان و خانواده این وزارتخانه، توان افزایی زنان شهری و روستایی است که به همین منظور طرح ملی توان افزایی زنان با محور آی سی تی را در ۵٠نقطه کشور شروع کردیم و برنامه ما در سال٩٧ این است که در ٢٧٠نقطه کشور اجرایی شود و حتی در روستای ابرکوه یزد این طرح را شروع کرده ایم.»

اوقات فراغت زنان منزل دار زیاد شده است است

با این توضیحات از آنجایی که جامعه ما در حال گذار از سنت به مدرنیته است به طور حتم برنامه ریزی جهت ساماندهی این موج از حضور زنان منزل دار در اینترنت می تواند آینده بهتری را جهت زنان جامعه کشور عزیزمان ایران رقم بزند. ساختن فرهنگ در این زمینه موضوعی مهم است چراکه گاهی خبرها حاکی از تاثیر منفی اینترنت در تحکیم بنیان های خانواده است.

موضوعی که فریده غیرت، حقوقدان راجع به آن می گوید: «هم اکنون در بررسی پرونده ها در دادگاه ها می توان استفاده افسارگسیخته از شبکه های مجازی را یکی از عوامل بروز پرسشها گوناگون همچون اختلافات خانوادگی و طلاق برشمرد.» به عقیده این فعال حوزه زنان، «پیشرفت علم و فناوری در زمینه های متفاوت به کمک انسان ها آمده و زنان منزل دار نیز از این قاعده مستثنی

نیستند. با وجود وسایل برقی فراوان در منزل از جمله جاروبرقی، ماشین لباس شویی و ظرف شویی، ماکروفر و… اوقات فراغت بسیاری جهت زنان منزل دار ایجاد شده است و نداشتن برنامه ریزی جهت استفاده صحیح از این اوقات فراغت زمینه ساز ورود بیش از حد آنها به اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … شده است که این عنوان خود آسیب های فراوان را متوجه زنان و خانوده هایشان کرده است.»

بدیهی است که استفاده مناسب از این ابزار می تواند جهت بازدیدکنندگان در هر شرایط سنی، جنسی و شغلی مناسب باشد. در اصل به کارگیری این ابزار جهت هر فرد می تواند با نتیجه های فراوان همراه باشد، جهت مثال هر زن منزل دار می تواند با استفاده از اطلاعات موجود در شبکه های مجازی به یادگیری پرسشها متفاوت و زیاد کردن اطلاعات خود بپردازد ولی آسیب های آن هم نباید از چشم مسئولان دور بماند.

ابتکار

واژه های کلیدی: تلگرام | استفاده | اینترنت | اینستاگرام | شبکه اجتماعی | شبکه های مجازی | شبکه های اجتماعی | اعتیاد به اینترنت


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار