اصلی همکاری دستگیری قاتل سریالی اخبار حوادث

اصلی: همکاری دستگیری قاتل سریالی اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

آفتاب یزد در گزارشی تحلیلی به این پرسش پاسخ داده است که نشانه شیخ نور از کارها اخیرش چیست. آیا او به دنبال انزواطلبی است و یا به دنبال مهیا شدن جهت شروع یک دوره

رنسانس اصولگرایی

رنسانس اصولگرایی

عبارات مهم : ایران

ناطق نوری از حضور در هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز کناره گیری کرد.

آفتاب یزد در گزارشی تحلیلی به این پرسش پاسخ داده است که نشانه شیخ نور از کارها اخیرش چیست. آیا او به دنبال انزواطلبی است و یا به دنبال مهیا شدن جهت شروع یک دوره تازه سیاسی. بعضی ناظران می گویند ممکن است وی پایه گذار یک تحول تازه در جریان اصولگرا باشد این روزها زیاد اخباری که با نام علی اکبر ناطق نوری پیوست شده است هست، حکایت می کنند که ناطق نوری گفت «نه»؛ و یا آن که «نه» ریش سفید اصولگرایی معتدل از پیش تر اعلام شده است بود و حالا تازه اخبارش به گوش می رسد.

رنسانس اصولگرایی

رئیس مجلس پنجم شورای اسلامی این روزها زیاد از هر لحظه خود را از سیاست دور نگه می دارد و البته باور چنین امری جهت بسیاری که سال ها فعالیت سیاسی او را مطالعه کرده یا به یاد دارند چندان سهل به نظر نمی رسد. با این حال ناطق نوری حالا تنها، نماد اصولگرایی معتدل و حامی حسن روحانی به شمار می رود و عملا به هیچ موقعیت دیگری روی خوش نشان نمی دهد.

شیخ 73 ساله اصولگرایان که در دو دهه گذشته روند سیاسی پر سختى ها و آسانى ها و تغییرات سیاسی نسبتا گسترده ای را پشت سر گذاشته، این روزها در سکانسی تازه از سناریوی سیاست ورزی خود نقش آفرینی می کند که بسیار عجیب به نظر می رسد. نقشی که شاید رگه ها یی از عصیان و انزوا طلبی توامان در آن مشهود و آشکار باشد.

آفتاب یزد در گزارشی تحلیلی به این پرسش پاسخ داده است که نشانه شیخ نور از کارها اخیرش چیست. آیا او به دنبال انزواطلبی است و یا به دنبال مهیا شدن جهت شروع یک دوره

ناطق نوری که سال ها خود را نماد اصولگرایی می دید و شخصیت پرنفوذ جناح راست و حاکمیت به شمار می رفت، از خرداد 76 به این سو، رفته رفته با چالش ها ی سیاسی دیگری دست و پنجه نرم کرد. بسیاری معتقدند سرچشمه تشتت این روزهای اصولگرایان را باید در جدایی ارزش از ناطق در سال 76 جستجو کرد. با این حال ناطقی که به گواه بعضی فعالانسیاسی زمینه ساز بروز پدیده احمدی نژاد در کشور عزیزمان ایران معاصر شد و البته خیلی سریع خود را در معرض حمله بی اخلاقی ها ی او دید، با نزدیک تر شدن به جریان آیت الله ها شمی دهه80، به اصلاح طلبان متمایل تر شد تا در نهایت از حامیان مهم حسن روحانی در سال ها ی اخیر به شمار بیاید و عنوان اصولگرای معتدل را پیش تر از مصادیقی چون علی لاریجانی از آن خود کند.

حالا ولی ناطق بعد از تجربه فراز و فرودهای گوناگون دست رد به سینه تمام مناصب زده هست. بعد از عوض کردن و تحولات گسترده دانشگاه آزاد که با روی کار آمدن علی اکبر ولایتی به وقوع پیوست، ناطق نوری به تازگی در گفتگویی رسانه ای خبر داد که جایی در میان هیئت موسس دانشگاه ندارد. حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در پاسخ به نامه یک عضو هیئت علمی دانشگاه که نظر وی را راجع به تغییرات پدید آمده در دانشگاه آزاد اسلامی پرسش کرد، پاسخ داد: «بنده از عضویت در هیئت موسس استعفا داده ام و اصلاً در جریان آن چه در دانشگاه آزاد می گذرد، نیستم و به هیچ وجه در امور دانشگاه دخالت نداشته و ندارم. بنابراین آن چه در مورد این جانب گفته می شود، به شدت تکذیب می شود.»

پیش از این ماجرا نیز خبر رد پیشنهاد دبیری شورای عالی امنیت ملی و جانشینی علی شمخانی در کابینه از سوی ناطق نوری در رسانه ها منعکس شد. ناطق همچنین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به باعث حمایتش از حسن روحانی و اقدام به بعضی فعالیت های انتخاباتی به نفع او، به جهت آن که فعالیتش با سمتش در دفتر رهبری منجر به بروز حواشی انتخاباتی و خلاف قانون نشود، از سمتش به عنوان بازرسی دفتر رهبری استعفا داد.

رنسانس اصولگرایی

این در حالی است که مصطفی میرسلیم در گفتگو با روزنامه منصوب به دولت، خبر فعالیت تعداد زیادی از اعضای. .. به سود کاندیدای رقیب حسن روحانی را به تازگی و به صراحت رسانه ای کرده است و چه بهتر که این واکنش‌ها ناطق نوری جهت بسیاری دیگر نیز سرمشق باشد. علی اکبر ناطق نوری همچنین از سال 88 به این سمت در جلسات جامعه روحانیت مبارز که به همراه آیت الله ها شمی رفسنجانی و تعدادی دیگر از روحانیون سال ها در آن فعالیت داشتند شرکت نکرده هست. رویکردی که البته به تبع عدم حمایت جامعه روحانیت درمقابل بی اخلاقی ها ی مناظره مشهور انتخاباتی سال 88 و اتهامات یک طرفه احمدی نژاد، از سوی ناطق اتخاذ شد.

با توجه به فوت آیت الله ها شمی رفسنجانی و خالی ماندن کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که به تازگی محسن رضایی از روشن شدن وظیفه آن در ماه جاری خبر داد، بسیاری ناطق نوری را از گزینه ها ی رسیدن به جانشینی ها شمی می دانند. با این حال، ساختار سیاسی و تجربه چند دهه اخیر نشان داده که سیاستمداران معمولا مادامی که الزام قانونی نداشته باشند، جهت به اختیار گرفتن پستی در ساختار سیاسی از باقی مناصب ارزش کناره گیری نمی کنند. از این رو و همچنین با توجه به اصلاح شرایط آیت الله ها شمی شاهرودی که دیگر گزینه جدی ریاست مجمع تشخیص مصلحت به شمار می رود، نمی توان واکنش‌ها ناطق نوری را با چنین گراهایی تحلیل کرد و البته چنین منصبی چندان با قوت و ضعف گمانه زنی ها نیز ارتباطی ندارد.

آفتاب یزد در گزارشی تحلیلی به این پرسش پاسخ داده است که نشانه شیخ نور از کارها اخیرش چیست. آیا او به دنبال انزواطلبی است و یا به دنبال مهیا شدن جهت شروع یک دوره

با این حال بعضی تحلیلگران واکنش‌ها ناطق را نه از روی میل به انزوا، که به مثابه مهیا شدن او جهت دوره تازه سیاسی تعبیر می کنند. فیاض زاهد، تحلیلگر پرسشها سیاسی در گفتگو با آفتاب یزد، با بیان این توصیه که اتفاقا کارها ناطق نوری خروج از انزوا و بازگشت به عرصه روشن سپهر سیاست در کشور عزیزمان ایران هست، اظهار داشت: «شاید مسئولیت قبلی و یا مسئولیت های حکومتی به علت انتصاب ارزش به مقامات عالی رتبه، دست ایشان را می بست جهت آن که بتوانند با صراحت به آن چه در امور سیاسی می اندیشد عمل کند.»

زاهد ضمن ترسیم فضای موجود اصولگرایی، عنوان کرد: « نگرانی از آینده اصولگرایی، سقوط و افول مانیفست و ایدئولوژی اصولگرایی، تضعیف اصولگرایی سنتی و در واقع جاه طلبی بعضی از اصولگرایان تازه و رادیکال شیخ نور را دلواپس کرده که از کنه و ریشه و اصالت محافظه کاری در کشور عزیزمان ایران چیزی باقی نماند.» کارشناس پرسشها سیاسی با اشاره به شاخصه ها ی حقیقی محافظه کاری از جمله تدبیر، عقلانیت، حرکت آهسته، منضبط و پیوستگی، تصریح کرد: « آن چه که امروز ناطق می بیند نه تنها محافظه کاری نیست که نوعی رادیکالیسم لجام گسیخته است که مسئولیت شکست ها ی متوالی جریان اصولگرایی را به گردن دارد و من فکر می کنم ناطق نوری جهت حفظ محافظه کاری وارد صحنه شده است است.»

رنسانس اصولگرایی

وی افزود: « او کنش، اثر و حضور موثرتری در صحنه سیاسی کشور عزیزمان ایران خواهد داشت و این را باید به فال نیک گرفت که مردان جوانمرد، عاقل، اهل تدبیر و محافظه کاران با اصول در عرصه سیاست کشور عزیزمان ایران می درخشند. واقعیت این است که جریان اصولگرایی طرفدارانی دارد، ولی در سال ها ی اخیر فرمان به دست کسانی افتاده که مرتب در انتخابات ها ی متفاوت شکست می خورند و مادامی که این فرمان از این عده از اصولگرایان گرفته نشود و اصولگرایان تدبیرگرایی مانند ناطق نوری، لاریجانی و امثال احمد توکلی به صحنه نیایند محافظه کاران بعید است که در نزد افکار عمومی به موفقیتی برسند.»

فیاض زاهد در ادامه و با توجه به مناصبی که ناطق نوری آنها را رد کرده هست، تاکید کرد: «طبیعی است که ارزش ناطق نوری بالاتر از معاون اولی است و از طرفی هم این شائبه وجود داشت که انتصاب ایشان به مقامات عالی رتبه در عالی ترین سطوح نظام مانع مهمی در جهت موضع گیری ایشان باشد. وی افزود: « ایشان از گزینش آقای رئیسی به عنوان کاندیدای اصولگرا راضی نبود، از گزینش احمدی نژاد و نوع واکنش‌ها قالیباف راضی نبود و همه این ها نشان داد که ناطق نوری تمایز آشکاری با جریان فعلی پیدا کرده است.»

این تحلیلگر سیاسی همچنین با بیان این توصیه که شاید ناطق پایه گذار جریانی تازه در طیف اصولگراها شود تا طیف ها ی عاقل، خردمند، اهل تعامل و اهل گفتگو در آن حضور پیدا کنند، تصریح کرد: «در ادامه شاید بتوان ناطق نوری را پایه گذار احیا و رنسانس اصولگرایی در کشور عزیزمان ایران دانست.» زاهد در آخر افزود: « ناطق نوری جریان بسیار هدفمند و قدرتمندی را می تواند شکل دهد که در خیلی از حوزه ها می تواند با جریان اعتدالی و حتی جریان اصلاح طلب پیوندهای استراتژیک برقرار کند. محور عمده این نگرش حمایت از منافع ملی، استفاده از همه نخبگان در هر دو جناح و پرهیز از تندروی و افراط در دو سوی جریان سیاسی کشور باشد.»

می شود این طور به ماجرا نگاه کرد که ناطق نوری با آگاهی و تجربه خود در مسیری قرار گرفته که نه تنها بسیاری از اصولگرایان نیاز به وجود چنین جریانی را احساس کرده اند، بلکه بعضی صورت ها مانند سعید جلیلی و حتی به تازگی محمدباقر قالیباف نیز سودای سردمداری آن را در سر می پرورانند. رویایی که البته با حضور ناطق جهت چنین اشخاصی تعبیر نخواهد شد و گویا ناطق اصلا با نشانه خارج کردن جریان محافظه کاری از چنین ورطه هایی در آستانه ورود دوباره به میدان است.

به نظر می رسد که ناطق این روزها با نه گفتن ها ی متوالی اش، به نگارش دوران تازه سیاسی خود روی آورده است و اگر چنین تحلیلی به وقوع پیوندد، می توان این طور برداشت کرد که ناطق می خواهد شمایل از تکامل جریان آیت الله ها شمی باشد تا این بار او موافقت همگان را در کنار خود ببیند و طرح ها ی ناطق زدایی در سیاست ایرانبه وقوع نپیوندد.

اخبار سیاسی – آفتاب یزد

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | دانشگاه | اصولگرایان | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار